L’AMIC Illes Balears celebra la Jornada “Tendències internacionals en la premsa de proximitat i el seu futur” a Palma
Ismael Nafría, Clara Soteras i Quico Domingo analitzaran les noves tendències digitals, l’ús de la IA i els reptes del periodisme local
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Illes Balears (AMIC IB) celebrarà aquest mes d’octubre, a les 17.30 h a l’Arxiu del Regne de Mallorca (carrer de Ramon Llull, 3, Palma), la Jornada “Tendències internacionals en la premsa de proximitat i el seu futur”, un esdeveniment que reunirà professionals de la comunicació per analitzar la transformació del periodisme local en l’era digital.
L’acte, organitzat pel Govern de les Illes Balears i l’Institut d’Estudis Baleàrics, sota la direcció executiva de l’AMIC Illes Balears i amb el suport del Consell de Mallorca i la col·laboració de la Fundació “la Caixa”, vol oferir una mirada pràctica i estratègica sobre les noves oportunitats que la innovació, les dades i la intel·ligència artificial aporten als mitjans de proximitat en català.
La jornada s’adreça a periodistes, editors i professionals de la comunicació, i comptarà amb la participació de tres ponents de referència en el món dels mitjans digitals:
- Ismael Nafría, periodista, autor i expert en transformació digital de mitjans, amb la ponència “Tendències internacionals en la premsa de proximitat. Quin és el seu futur?” i “Claus per publicar una newsletter d’èxit”.
- Clara Soteras, cap d’Innovació i Estratègia Digital de l’AMIC, amb la sessió “Noves funcionalitats d’intel·ligència artificial aplicades al periodisme”
- Quico Domingo, director de Mortensen i consultor IT, que explicarà les darreres novetats de la IA desplegada per Google per a periodistes de mitjans de proximitat.
La inauguració de la jornada anirà a càrrec de Ramon Grau, president d’AMIC Illes Balears, i Llorenç Perelló, director de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB).
